26-27 Mayıs 2018 - Dokurcun Yaylası Çocuk Kampı Güncesi

Dokurcun yaylası hep aklımda olan ve daha keşfini yapmadığım yerlerden biriydi. BU kadar yıl bu işleri yapınca biraz konforunu yaşıyorsunuz tabii. Kampcılarım da maceracı olunca keşif kampına dönüşmesinde bir sakınca görmedim.

Hemde eski dostum Mehmet’te kampa geliyordu. Zor bir durumda benle hızlı çalışan biri olduğunda daha rahattım. Buluşma noktasını ben bulurken çok zorlandım. Sanırım benden başka kimse zorlanmadı. Ben bu Maps işini biraz hafife alıyorum sanırım. Bakmadan gelmeye çalışıyorum. Yolları ezberleyeyim diye ama tarifle bazen km ler ve noktalar yanlış anlaşılabiliyor.

Buluşma noktası kapalı.Bayram dı sanırım. Çay bile zorla yapabildik. Yaylaya çıktık ve o da ne muhteşem bir yayla ve yerleşim. Kamp alanı geniş ve oldukça büyük. Ama suya yakın olmayı seçiyoruz.

Yürüyüşümüz Sülüklü göl tarafına. Tepeden görmeyi hayal ediyorum ama fotoğraflardaki bakışa ulaşabileceğimizi sanmıyorum. Çünkü kartal yuvasından bakıyormuş gibi tüm fotoğraflar.

Fakat noktayı bizde bulabilince Sülüklügölün o muhteşem görüntüsü sarmalıyor hepimizi. Ordan büyük bir daire çizerek yürüyüşe devam ediyoruz. Yayla çok nem tutan bir yayla. Sürekli yağış var gibi hissediyorsunuz. Sis çok hızlı haraket ediyor. Bu kadar kalabalık sisin ortasında kalmak gerçekten zor olur. Sis konusuda eğitimlere ağırlık veriyoruz. Siste nasıl hedef belirleniz. Gurup olarak nasıl yürünür. Gurubu dağıtmadan kap alanına dönüyoruz. Bazı kopmalar oluyor. Bunları da konuşuyoruz. Gece ve sabah yağış bizi bekliyor. Ama köy yürüyüşümüz sırasında sadece bizim üstümüzde yağan yağmur anlatılır gibi değildi. Sanki bulut sadece bizi hedefledi. Bir anda tonlarca yağmur. Bir evin sundurmasına sığındık tabii. Sonra hafifledi ve bizde kendimizi dışarı attık. Yağmur çoğaldıkça çoğaldı. Mehmet ile çadırları topluyoruz. Son çadırı toplayıp arabaya attığımızda yağmur durup güneş açtı. Eyvallah dedik. Dönüşe geçtik.