8-9 Ekim 2017 - Menekşe Yaylası Çocuk Kampı Güncesi

Havalar mevsim normallerinin üzerinde, yağmur ihtimali her zaman var ama bu bizi eve hapsedemez. Yaz tatillerinden dönüşler yoğunlaştı ve okulların açılmasına bir hafta kala trafik oldukça kalabalık. Kendimizi bir an önce İstanbul'un dışına atıyor ve sabahın erken saatlerinde ekiple buluşmak üzere toplanma noktasına doğru ilerliyoruz. İzmit'teki trafik dolayısıyla da gecikmeler var ancak biraz rötarlı da olsa buluşup, tırmanışa geçiyoruz.

Yaylaya varmadan evvel bir bölgede çamur birikintisi var, burayı tek tek geçiyor ve güvenli bir şekilde kamp alanımıza ulaşıyoruz. Arazide daha önceki kampçılardan kalma odunlar var, bugün şanslı günümüz :) Tabi ki gece için yeterli değil ama yine de iş görür. Hemen araçları park ederek obamızı kuruyoruz. Neredeyse yaz bitiyor ancak arazideki dağ kekiği konusu hala taze. Yaylanın kendine özgü ani değişen havası bizi hemen selamlıyor. Ufak bir yağmur çiseliyor, 5 dk içinde sisli ve puslu bir hava...Bu sırada yürüyüş hazırlıkları tamam, ekip topralanarak yola revan oluyoruz, istikamet Papaz'ın Çayırı üzerinden yayla evlerinin olduğu bölge, yani maceralı yol. Dik yokuşa gelindiğinde çocuklar sanki önceden yolu bilirmişcesine dik su yatağını tırmanarak düzlüğe çıkarıyorlar bizi. Burada küçük bir mola vererek elma ağaçlarının keyfini çıkarıyoruz. Herkes elmaya doyduktan sonra yine minik ekip liderlerimizle kampımızı bulma yarışması yapıyoruz. Hava mükemmel, güneş açtı bile. Kamp alanında ateşle ilgili çalışmalar devam ederken bir grup yemek işine girişmiş bile. Hava kararmadan hazır olmak istiyoruz, herkes çalışıyor. Çocuklar havanın ve ortamın keyfini sonuna kadar çıkarıyor. Kumdan tepe ve adam boyu çalılıklar her zamanki gibi değişmez oyun alanları. Yemekten sonra masal dinlemek isteyenler ateş başında masal dinlerken, orman yürüyüşü yapmak isteyenlerle birlikte karanlığın içine dalıyoruz. Sabah yağmur şıpırtısı ile erken uyanıyoruz. Kahvaltının ardından çocukların bir kısmını yolun kenarında ekibi beklerken görüyorum, yürüyüşe hazırlar. Yağmur şiddetini arttırsa da en azından Kırıntı köyün girişine kadar yürüyor ve bundan müthiş keyif alıyoruz. Yolda karşılaştığımız salyangozun yolculuğunu izliyor ve bu deneyimin keyfini çıkarıyoruz. Toplanmak ve eve dönüş yoluna geçmek bu gezilerin en zor zamanları, ama yine de bir sonraki kampı planlar halde buluyoruz kendimizi ve heyecanımız tazeleniyor. Dönüş yolu için sisin içerisinde bir bir kaybolarak bir dahaki sefer için gün sayıyoruz. Görüşmek üzere, Volkan Üstün

Ayça Oğuş

1977 İstanbul doğumlu. 1995 İtalyan lisesi, 1999 Kocaeli Üniversitesi Ekonomi mezunu.Önce gezi ve doğa fotoğrafçılığı yaptı. 2007 yılında anne oldu, fotoğrafçılık teması çocuklara yöneldi.2009 yılından beri doğum fotoğrafları , 2010 yılından beri yeni doğan bebek fotoğrafları çekmektedir.2010 -2014 yılları arasında Muammer Yanmaz Fotoğraf Atölyesinde Doğum Fotoğrafçılığı Atölyesi
2015 FUJIFILM EĞİTİM MERKEZİ Doğum Fotoğrafçılığı Atölyesi vermiştir halen özel dersler veremeye devam etmektedir.
Deneyimlerini ve yaşam tarzını anlattığı 2006 yılından beri yazdığı Pi-NiK Kuş adlı blogun yazarıdır.
Ailesi ile birlikte ” Kampa Gidelim mi Baba”  diyerek, diğer ailelere doğa içerisinde yaşayabilecekleri kamplara götürmek konusunda rehberlik yapmaktadır.
Kendi içsel yolculuğunda 2001 yılından öğrenci olarak başladığı yogada 2016 da Deniz Bağan ve Çelen Arıman’dan temel yoga hocalık eğitimini, 2017’de Gizem Onay Collet’ten Hamile yogası hocalık eğitimini tamamlamış halen Çelen Arıman’dan Yin Yoga hocalık eğitimi almaya devam etmekte, Hamile yogası ve başlangıç seviyesi yoga dersleri vermektedir.
Mandala Meditasyonunu bir şifa çalışması olarak kullanarak, yetişkin ve çocuklarla Mandala Atölyelerine liderlik ederek katılımcıların kendi yolculuklarını yaratmalarına yardımcı olmaktadır.Sergiler:2005 Aralık Yalçın Savuran ve proje grubu ile bir gölge konulu karma sergi

2010 Aslı Tür ve ÖzlemTuran ile “Her Damlası Altın:Anne sütü” Sergisi

2012 Bige Yalın ve Özlem Turan ile “Anneliğe Doğmak” Sergisi”