DereBalıklı Yaylası Çocuk Kampı - 24 - 26 Eylül 2015

Derebalıklı yaylası bir türlü gitmeye fırsat olmayan yaylalardan biri. Yolu kolay fakat bir erken sapaktaki kırık tabelayı görmeyip girince Hira yaylası yerine Derebalıklı Yaylasında kamp atmaya karar verdik.

Pürenli gibi oldukça fazla ev var. Ama evler yayla evleri. Güzel görünüyorlar gözüme. Suyu bol. Düzlük arazisi az olunca yer bulmakta biraz sıkıntı çektik ama yinede sığıştık. Odun kesenler ortalığı çok hırpaladığından bazı yerler güzelliğini yitirmiş. Doğa kendini yenilemese vay halimize.

Kamp yerine yerleşip ateş yerimizi belirledikten sonra yemek ve ardından kısa bir orman keşfi. 2 Gün buradayız. Bu sebeple acele etmiyoruz.

Ertesi gün Hira yaylasına yürüyerek gitmek amacındayız. Yol ortalama 6 km görünüyor. Fakat akşamına yine kamp yapacağımızdan bu aslında zor bir hedef değil. Bu plan değişikliği bazı katılımcıların bize ulaşmasında sorun oluşturdu. Çünkü telefonlar çekmiyor ve kimseye haber verilemiyor.

Hira yürüyüşü sırasında Böğürtlenlerin arkasında mavi suyu olan bir meyveli bitki görüyoruz. Tanımadığımızdan özellikle çocuklar dahil herkezi uyarıyorum. Yenmemesi yönünde. Fakat bir katılımcı baba bunları tanımıyor olmasına rahmen 8-10 adet bu meyveden yediğinden zehirlenme yaşanıyor. Hasar bırakmasa bile anılarımız arasında hem komik hemde stresli bir süreci yaratıyor.

Bunu buraya özellikle yazıyorum ki ormanda tanımadığımız meyveleri yemememiz gerektiği konusunda da tekrar bir hatırlatma fırsatı olsun.

Özellikle çocuklarda Mantar ve bu tür meyvelerde “Kesinlikle, hiç bir zaman sormadan YENMEZ “ uyarıları ile yürüyoruz. Tanısak bile meyveyi çocukların deneme istekleri olmasını engellemenin tek yolu bu.

Dönüş sabahı dağ tırmınışı çocukların en sevdiklerinden. Aşağı kaydığın diklikte yerlere çıkmak. Tırmanışın öğretilerine çok açık ve istekliler. Bu sebeple bizler her zaman şaşırtmayı beceriyorlar.

Başka bir kampta görüşmek üzere