Menemşe Yaylası Çocuk Kampı Ekim 2013

Evet bu sefer hava tahminleri tuttu. Menekşe yaylasında biz sabaha kadar yağan yağmurun altında uyuduk. Bulunduğumuz yeri su basar mı? diye gece kontrol bile ettim.

Katılımcılar yağış uyarılarına kulaklarını kapatıp iyi hazırlanmıştı. Sadece kurulum sırasında biraz yanlış gerilmiş bir çadır gece sorun çıkardı. Yağış olacağı belli olduğundan çadırlar iyi gerilmiş ve suyun akmasını yada iç tenteye değmesini engellemek ilk görevimiz olmuştu. Birde giriş kısmında bir boşluk olmayan çadırlarda çadıra girmek için tenteyi açtığınızda yağmur direk iç katmana yağan bir model vardı. Bu model çadırda da hafif bir ıslanma oldu.

İşte bu sebeplerle çadır modelleri çok önemli bir konu. Size birçok hava durumunda hizmet edebilecek bir model çadır almak lazım. Böylelikle daha kullanışlı ve daha ekonomik olunabilir.

Fazla kalabalık olmadığımızdan bahçeçikte ortak bir güveç yapmaya karar verdik. Toprak kapta güvecimizi Kaan hazırladı. Ellerine sağlık. Yaylaya çıkışta sorun yaşamadık. Bir yerde sorunlu bir çamur vardı ama küçük arabalar bile takılmadı.

Kamp alanımıza vardığımızda hemen çadırları kurup öğlen yemeğimizi hallettik. Sonrasında yürüyüş yaptık. Akşam saat 20:00 ye kadar yağış belirtisi yoktu. Sonra birden bulutlanma ve ciseleme başladı.

Sonrasında sabaha kadar yağmur pıtırtıları ile uyuduk. Yağmur hiç kesilmedi. Sabah kalktığımızda ateş yakmamız mümkün değildi. Ama yağmurluklarla da idare edebiliyorduk. Kahvaltıları hazırlarken Çocukların hazırladığı futbol sahasında maçlar yapılıyordu. Dallar toprağa çakılarak kaleler elde edildi. Artık solmaya yüz tutmuş eğrelti otları ile de saha sınırları yapıldı.  Çocuklar otları teker teker elleri ile kesip saha sınırlarını yaptılar. Çok sabırlı ve istekli bir iş oldu.

Fazla yağışın yolları bozmuş olabileceği ve farklı bir yol arama değerlendirmesi yaptık. Biz büyükler toparlanırken çocukların sırılsıklam olması serbest idi. Onlarda bunu değerlendirdi. Herşey hazır olduğunda arabalar girerken kurular giyildi ve dönüş yolculuğu başladı.

Dönüş beklediğimizden daha dertsiz tamamlandı. Ve sıcak çaylara ulaştık.

Yağmurdan da hepimiz çok keyif aldık.

Menemşe Yaylası

2013 Ekim

{phocagallery view=category|categoryid=41|limitstart=0|limitcount=0}

4 yorum

• Yorum Linki hasan türkmen Pazar, 27 Ekim 2013 01:23 yazan hasan türkmen

alpay bey kolay gelsın ben ve oğlum da bu tarz aktivitelere katılmak istiyoruz bir dahaki aktivite için haber verirseniz sevinirim iyi çalışmalar

• Yorum Linki Alpay Pazar, 20 Ekim 2013 00:33 yazan Alpay

Atilla bey ve zakir bey öncelikle merhaba

Benim kayıtlarımda sadece Atilla beyin 17 Ekim sabah bize katılacağı kayıtlı idi. Ve bizlerde sizler için malzemeleri kampa kadar taşıdık. Ve sabah sizi kampa bekledik. Programınızda bir değişiklik varmı diye 16 ekim sabah 9:30 da sizi aradım. Telefon açılmadı.

17 ekim sabah toparlanma ve kampı terketmemiz sanırım saat 11:00 i buldu. Açıkçası ben gelseydiniz bu saate kadar gelmiş olurdunuz ve hava yağışlı diye gelmekten vazgeçtiniz diye düşündüm.
    Bahçeçik üzerinden döndük biz. sanırım dönüş yolu da 1 saat sürmüştür.

Bu oluşan sıkıntılı durumda kendi adıma düşen bir hata varsa özür dilerim. Tabii ki çocuklarda oluşan hayal kırıklığı beni daha fazla üzdü.

Ne olur kızgınlıkla bunu bilinçli bir hata olarak görmeyiniz. Umarım bir kampta karşılıklı konuyu değerlendirecek bir fırsat bulabiliriz.

Görüşmek üzere ve tekrar Özür dilerim.

Alpay Oğuş

• Yorum Linki Zakir Öztürk Cumartesi, 19 Ekim 2013 20:59 yazan Zakir Öztürk

Selamlar .
    Alpay bey ben ve Oğuzhan bey guruba ikinci gün katılacağımızı size hem form doldurarak hem de telefonla görüşerek size bildirmiştik . Sözleştiğimiz gibi kampın ikinci günü menekşe yaylasına ulaştık ; sizleri çok aradık ama bulamadık . Orada karşılaştğımız aracı ile geziti yapan köylülerden kamptan öğlenden önce ayrıldığınızı öğrendik . Keşke ayrılırken bize bizlere en azından bir sms atsaydınız .

Yok yere 300 km yol tepmemiz bir yana çocuklarımızın yaşadığı hayal kırıklığı ve boşa çıkan heyecanları beni bir hayli üzdü .
    Size teesüflerimi bildiriyorum
    Zakir Öztürk

• Yorum Linki Atilla durgun Cumartesi, 19 Ekim 2013 20:47 yazan Atilla durgun

Alpay bey merhaba,
    Ilk gün eğlenmiş olmanıza sevindik.
    Biz de formunuzu doldurmuş ve 2. Gün aranıza Katılacağımızı söylemiştik.
    Çadır, uyku tulumu ve matları sizden temin edeceğimizi formda yazmıştık. 2 baba 2 oğul olarak 2. Gün geldiğimiz menekşe yaylasında sizleri çok aradık. Ve bulamayınca geri döndük. Sizde telefonlarımız vardı. Sabah geri dönüş yaptığınızı en azından mesaj atabilirdiniz.