15-16 Haziran 2019 Beşağaç İlkokulu Taraklı Yaylası Çocuk Kampı Güncesi

Ataşehir Beşağaç İlkokulu kapalı okul kampları yapan alternatif okullardan biri. İlk kampları Taraklı olarak seçtik çünkü yolu rahat ve alan çok keyifli. Göl kenarı ve ormanı çok güzel. Buluşma noktasında toparlandıktan sonra ilk işimiz kamp yerimize ulaşmak. Sonrası kamp çadırlarımızı kurmak.

Tüm işlerimizi hallettikten sonra ormanın içinde maceranın peşinde düşüyoruz. Ben bu bölgenin yürüyüş rotasını çok seviyorum. Çok seçenekli bir yer. Her girdiğim yerden farklı bir yere çıkılıyor.

Çocuklarla bu alanlarda keşif yapmak çok keyifli oluyor. İnsan geçmeyen yerlerde değişik mantarlar, değişik bitkiler, orman karıncalarını bulmak mümkün oluyor. Bu alanda da ilk defa orman bakanlığı tarafından aşılanmış karınca kolonileri görüyoruz. Bu aşılamalar orman sağlığı için yapılıyor.

Kısa süre sonra devrilmiş ağacın merkezde olduğu muhteşem bir oyun parkı buluyoruz. Normalde altından geçip gidilecek ağaçla uzun süre oynuyoruz. Bir kısım çocukta göletler içerisinde kurbağa yakalıyor. Kimileri de çiçeklerin peşinde.

Çocuklar ile orman yürüyüşlerinde her şey yeni olduğu için bir yetişkin gibi düşünmeden bakmak lazım. Çocuklar çünkü mantarı daha önce görmüş olsa bile bir sonraki orman yürüyüşünde Mantar algısı farklı olabiliyor. Kafasında bir detay daha netleşebiliyor. Daha farklı algılıyor bütünü bu sefer. Bu sebeple her seferde buna fırsat tanıyan detayları da eklemek gerekiyor. Her çocuk zaten kendisi hakkında detaylı bilgileri vermek konusunda çok istekli.

Köyü buluyoruz. Biraz kaybolduktan sonra tabii. ? Sonrasında da akşam ateşi. Odun toplarken daha çok yoruluyoruz. Birkaç kişi aşırı caba harcıyoruz. Fakat yakın ormanda odun bulmak zor. Ateşi zorla yakabiliyoruz.

Neyse bununda altından kalktık. Hepimiz ateş başı masalı ve gece yürüyüşü peşindeyiz. Güzel bir uykuya yaklaştıkça havanın nemi azalıyor. Ertesi sabah güzel bir havaya uyanmak çok keyifli Herşey kuruyor.

Dönüşe kadar yine orman gezimizi yapıyoruz.