21-28 Ocak 2018 Kars Boğatepe Köyü Çocuk Kampı Güncesi

İlk kez uzun bir tren yolculuğu bizi bekliyor...bavulları yaparken acaba nasıl bir macera bizi olucak diye bir alıp bir koyuyorum eşyaları... Biliyoruz ki Rengim için müthiş bir deneyim olacak o kesin. Onu Ülkenin farklı yerinde biriktireceği anlarla yoğuracağı ve gelişimine katkısı sonsuz olan bu maceraya beraberce katılmak çok keyifli olacakdı.

Ve trendeyiz. Rengim trende çocuklarla oyunlara katıldı bizse ağır ağır ilerleyen manzaranın doyumolmaz tadına bıraktık kendimizi...

40 yıllık Rus işgalinde kalan ve onun mükemmel mimari hediyeleriyle Kars kalesine doğru yürüyoruz. Şehri en yüksek noktasından izlemek sıcacık çayla ısınıp Masal köy Boğatepe’ye doğru harekete geçiyoruz. Köyde kalacağımız evin sahibesi Hürriyet ve kardeşi Aydın Koçulu. İçten,samimi,misafirperver bir aileyle dışarının aksine sıcacık sohbetler yaptık evlerine,aşlarına ortak olduk. Bu tamamen yabancı olan insanlarla bol peynirli,şaraplı kah ışıksız kah susuz muhabbetler yaptık, kalın duvarlı küçükçük pencereli kilimlerle bezeli sıcak evde 3 gece kaldık.

2.gün Çıldır Gölü

Uçsuz bucaksız kar denizinde bolca oynayıp köy meydanındaki buluşmaya doğru yola koyulduk. Buz tutan gölde faytonla gezmek,sıcacık kahvenin kokusu anne babaları güzel bir sohbete başlamalarına yetmişti. Kampa gideli mi baba çocukları ise büyülü masal hazinesini arıyor buzda kaydırmaca yapıp eğleniyorlardı. Kütükev'de yöre balığı ve çorbasını tadına bakıp gölde eğlenmeye geri döndük. Tatsız bir kaza vakası moralimizi bozdu, ama ucuz atlatmıştık yeniden keyfimiz yerine geldi. Akşam köye vardığımızda ateşler yakılmış, Kars kaşarı ve ev sucukları ile sıcak şarap bizi bekliyordu. Şarkılar türkülerle -5dereceyi +30 dereceye çıkarttık.

3.gün Köyde Hayat

O gün bolca sıcacık köy yatağımızda uykunun tadını çıkartıp kahvaltıdan sonra karda donana kadar oyun oynadık. Köyün "tüken"inde buluşup zorlu bir yürüyüş yaptık. Kırmızı unla yapılmış ekmeklerin kokusunu çeke çeke bir köy evine vardık. Köylü teyzelerin hummalı ekmek yapmalarını ve onu yöresel tereyağ ve peynirle yanında da çocukların nine çayı dedikleri çayla yemek enfesdi. Kurban'ın arabası kar ve tipide mahsur kalınca dönüş zorlu oldu. Dernek'de çocukları masallarla bırakıp peynir mandrasına doğru yola çıktık. Peynirlerin tadı görüntüsü çok güzeldi. Bolca peynir alıp derneğe geri döndük. Çocuklar kızakla kaymaktan çook mutlu eğleniyorlardı. Ve köydeki evimize gidip uyuduk.

4.gün Ani Harabeleri

Ve son durak Ermenistan'a sıfır km.de ki 1001 şapeliyle muazzam taş işçiliğinin olduğu Ani kentindeyiz. Hep beraber ağzımız açık masal anlatıcısı kıvamındaki yerel rehberle yörenin hikayesini dinleyip gezdik. Son Akşam yemeğimizi Puşkin Resturantta Karsa özgü kaz eti ve şarapla, şarkılar ve danslarla yaptık. Yeni tanıştığımız dostlarla güldük,eğlendik,yedik içtik.

Bizim ve özellikle kızım için unutulmaz bir 15tatil oldu.

Teşekkürler kampa gidelim mi baba...