7-8 Mayıs 2016 Kocayayla Çocuk Kampı

Yılın ilk kocayayla kampı. Mayıs başı olduğundan güneşli bir hava olsa bile gece soğuk bekliyoruz. Öyle de oldu. Gece sular donmuştu. 4 derece ölçen olsada bazı anlarda sıfırın altına düştüğünü tahmin ediyoruz.

Deremiz soğuk ama çocuklar içiinde çıkmadı. Nasıl olsa güneş ısıtıyor. Yayla evleri rotamızı orman içindeki bozuk ve eğimli yürüyüş ile tamamlıyoruz. Bu eğimli arazilerde yürümek özellikle çocuklar için ama bizler içinde çok önemli. Asfalt üzerinde ve ağır ayakkabılar ile yürümekten ayak bileklerinde oluşan hep aynı yönlü kullanım sorunlarına birebir.

Çocuklar için ise bu yönde eklemlerini geliştirmek için fırsat. Ayrıca orman içinde yürümek çok eğlenceli ve süprizli. Aşağıda yolu gören çocuklar biz oradan yürümek istiyoruz diyorlar. Bu seçim serbest. Ama aşağı inen tekrar yukarı çıkıyor.

Artık bu yol bana kısa gelmeye başladı. Yürüyüş rotamızın toplamı 5.5 km. Ve nasıl bitti anlamadık.

Bu tür grup yürüyüşlerinde çocuğunuzun katılımını sağlamak için biraz dirençli biraz eğlenceli bir ebeveyn olmalısınız. Daha önce kasları bu tür yorgunluklara hazırlıklı olmayan çocuğun beyni sürekli olarak yürüyüşü bırakması yönünde emir gönderir. Bu sebeple çok sık yoruldum uyarısı alırısınız. Bunu engellemenin yolu eğlencedir. Çocuk eğleniyorsa sorun kalmaz. Ama kampa ulaştığında uyumak ister. Burada önemli nokta aşırı yorgunluk ile beslenme arasındaki bağlantıdır. Bu konuda kamplarımızda gerekli bilgilendirmeler yapılıyor. Kulak kabartmanız yeterlidir.

Bu kampın diğer enteresanlarından biri de bir katılımcımızın bütün gün uğraşıp kendine yaptığı çadır ayakları oldu. Çook güzel bir görüntü oluştu. Sabah Ayça sayesinde Yoga ile başladık güne. Sonrası Şehirli yayla yürüyüşü..