2-3 Eylül 2013 Erkan-Ebru-Eren KAYA Hafta sonu kampı,

Koca Yayla da gece kamp ateşinde başlayan sohpet ,bize kendi kampımızı yapma cesareti verdi.

Hazırlandık,ilk defa kamp yapacak arkadaşlarımız vardı.En önemli şey ,çadır ,mat ve ayakkabı dedik, Çantalarımızı hazırladık,

Bundan önce hep mail gelirdi,okur eksiğimiz varsa tamamlardık,

Dayanamadık,Kampa Gidelim mi Baba,dedik ve  Alpay Beye mail attık.Sonuç olumsuz,(Yaz kampında oldugu için maillimizi görme imkanı yoktu)

Oysa ki soracağımız çok şey vardı,

Hemen eski maillere baktık .Süper mailleri saklamışım.İnonu yaylası,aynı sırayla kamp ekibinin mail adresine gönderdik.

Simdi hazırız,

Sabah saat 6:00 da yola çıktık.Buluşma noktasında buluştuktan sonra tam hız devam,

Köy içinde ekmeklerimizi aldık.Artık yaylaya geçme zamanı geldi.

Yayladayız.Arabalarımızı uygun yere çektikten sonra kamp için uygun alan araması başladı.

1.Önemli konu önceden ateş yakılmış yere yakın alanda kamp atmak.

Burası bize uygun dedik.Ates alanına 20 adım uzaklıkta çadır yerlerini belirledik.

2.Önemli konu çadır alanlarının temizlenmesi ,çadırlara zarar verecek maddeler ve gece rahat uyku için gerekli.

3.Önemlı konu su alanının olması.Evet bu da tamam... Çesmemiz de cok uzak sayılmaz.

İçimizde çadır kurmakta tercube sahibi Erkan(Eşim olur.)Çocuklarıda yanına alarak ilk cadırı kurmaya ve anlatmaya başladı.

Geride 3 çadır daha var.

Sonunda çadırlarımızı kurduk.Biraz dinlendik,atıştırmalıklar yendi ,Önemli konu yürüyüş zamanı,

Çantalarımızı hazırladık,su kaplarımızı aldık,başladık yürümeye ,işte burda eksik kaldık?

Neden mi yaylayı iyi tanımadığımız için kaybolmaktan korktuk.Yürüyüşü mecburen kısa tuttuk.Olsun bir sonraki daha uzun olacaktır.

Tekrar kamp alanımıza geldik. Ates zamanı odun toplamak gerekiyor.Önceki kamplarımızdan aklımızda kalan önemli konulardan biri de,

yaylalarda gece soğuk olduğundan , gece için en az 3 büyük odun gerekli.

Hemen arabamıza atladık ,en yakın kesim alanından köyün içinde , 3 tane odun aldık ve gece için ayırdık.

Ateşimiz yandı.Soframız kuruldu,sohpet ve yemek,inanılmaz güzeldi.

Hava kararmaya baslayınca sandalyeler ateş yanına ,çocuklar yavaş yavaş çadıra ,çocuklar için uyku vakti geldi.

işte en guzeli ateş,gece,yıldız,kuş sesleri ve dostlarla kurulu sohpet anı başladı.

Ateşimizdeki közü kontrol ettikten sonra artık bizim de uyku zamanımız geldi,Korkmamıza gerek yok çünkü ateşimizi çadır alanımızın

oldukça uzağına kurmuştuk.

Sabah oldu,kalan közün üstüne bir tek odun süper yanıyor.Ekmekler kızarabilir.

Çaylar demlendi.Yanımızda getirdiğimiz,kahvaltılıklarla hemen soframızı kurduk.

Çocuklarla biraz vakit geçirdikten sonra artık toplanma zamanı ,

Ateşimizi söndürdükten sonra işe sırayla başladık.

Çadırların kuruması ve havalanması gerekiyor.Güneş bizden yana,

Çadırlarımızı ,matlarımızı ve uyku tulumlarını serdik.Gece soğuk oldugundan çadırlarımızın üstü nemlenmişti.

Havalandırma ve kurutma işlemi sonrası mıntıka temızlıgı basladı.

Kamp alanımızı temizledikten sonra çöplerimizi arabalara alıp,yola koyulduk.

İlginc bir şey oldu,yayladan çıktıktan sonra en yakın çöp kovası köyün içindeydi ,kamp alanıyla arası yaklaşık yarım saat .

Çöpü atarken köylülerden biri,keşke herkes sizin gibi olsa, dedi,Hem üzüldük ,hem sevindik,

Üzüldük, çünkü çöpleri ni toplamayanlar yüzünden ,oranın gerçek yerleşik halkı çok zor durumda kalıyor,sevindik onlar da bunların farkında,

Belki yaylaya daha yakın çöp kovaları koyulursa faydası olur.

Kampımız süper geçti.Bu kadar güzel bir haftasonunda çirkin olayları hiç yazmadım,

Herkese açık olan İnönü yaylasında oraya sadece ateş etmek için gelenler de vardı.Bunlar avcılar değil.

Sabaha kadar süren ,bosa havaya sıkılan arka arkaya silahlar ve çirkin bir çok ses ,

Yetmiyor arabalarına binip ellerini camdan çıkarıp ,bir sağ ,bir sol ateşe devam,

Iste bu bile bizim kampımıza engel olmadı,fakat Alpay bey'le konuşup bunun için şikayet edebileceğimiz bir resmi kurum varsa

mutlaka yazılı şikayette bulunacağız.

Bize kamp yapmayı sevdiren ve ona eşlik eden bütün Kampa gidelim mi ailesine ayrıca teşekkür ederiz.