Menekşe yaylası kampı | Ekim 2012

Değişik tecrübede 62 büyük 29 çocuk bizler, parçalı bulutlu ve yağışlı hava uyarılarını almamıza rağmen menekşe yaylasındaki kampımızı tamamladık. Bu kamp ile birlikte artık sınırlarımızı bir adım üste taşıdığımızı düşünüyorum. Çadırlarımız sırılsıklam oldu ama bizler hep kuru kaldık. Hava bize misafirperver davrandı. Ara ara ciseledi ve tam bastırmadı. İşlerimizi hızlı yapmak için uyardı.Smile

Sabah buluşmamız çok keyifli idi. Ama iyileştirmek lazım. Buluşma saatine uymak önemli bir konu. Sonrasında konvoy halinde ekmeklerimizi aldık. Doğru yaylaya yaylandık. Yolda kestane ve elma için durunca yol biraz uzadı haliyle. Kamp alanımıza ulaştıktan sonra hızlıca planlamaları yaptık. Herkes seçtiği yere çadırını kurdu. Yeni mahalle en kalabalık olandı.

Muhtarımız Ahmet Genç bey düzeni mükemmel sağladı .Smile

Hava açık, güneş ısıtıyor, ama soğukta kendini hissettiriyordu.Yaylanın yukarılarına yürüyüş yaptık çoluk çocuk. Büyüklere söylemediğimiz çocukça sırlarımızla kazılar yaptık. Bir çok şey bulduk. Bunları kampa döndüğümüzde ayrıntılı inceledik. Undecided

Toplam 2 saat yürüyüş yaptık.  Yüzbinlerce elma yedik. Bir o kadarını da topladık. Evlerimizde lezzet keşiflerimize dahil edeceğiz.

Akşama doğru ateşimizi yaktık ve yemek hazırlıkları başladı. Çocukları görmedik diyebilirim. Ben erini çok az gördüm. Sürekli olarak bir iş peşinde bir yerlerde arkadaşları ile oynuyordu. Hava hafif hafif kendini hissettiriyor, beni unutmayın diyordu.

Ama çadırlarımız bu mevsime hazır.

!! Yeri gelmişken belirtmeden edemeyeceğim. Lütfen toplu alışveriş mağazalarının sattığı malzemeleri almayınız. Bunlar hiçbir işinize yaramazlar.

Ateşimiz büyüktü ve herkese yetti. Çocuklar uyudu ve gece. Hava kapalı hafif yağışlı. Uyku tulumunun nasıl kullanacağı nasıl ısınacağını, sabah olacaklarla ilgili bilgilendirmelerden sonra yavaş yavaş uykuya çekildik.

Bu kampın bir özelliği en küçük (40 günlük) ile yaşını bilmiyorum ama yüksek yaşlı bir annemizinde katılımı ile yaş skalasının en geniş olduğu kamp olmasıydı.

Gece yarısı havayı kontrol ettim. Hava yıldız dolu ve bulutsuzdu. Sabah için umutlandım ama yine kapalı ve güneşsiz bir hava karşıladı bizi. Çocuklar için birşey farketmedi. Dışarıda bir sürüsü gene bir o tarafa bir bu tarafa akşamdan kalma oyunları peşindeydiler. Hızlıca kahvaltı edildi. Yerler ıslaktı. Enerjimiz biraz düştü.Ama en azından yağış yoktu ve toprağın o sabah kokusu çok iyi geldi bana.

Saat 12 ye doğru nihayet güneşi gördük. Çocuklar gibi bizde şendik.  Çadırları kuruttuk. Kendimiz kuruduk. Ruhumuzu güneşlendirdik. Veeeeeeeeeee elma topladık. Yedik.Topladık.Yedik. Ne kadar topladık ve yedik bilmiyorum. Patlayana kadar diyeceğim, patlamadık ta.:)

Herkes kendi planına göre ayrıldı kamptan. Kalanlar saat 13:00 te kırıntı köyüne doğru yola çıktık. Arabalarla gittik ki sonrasında da bilmediğimiz diğer yoldan giderek bir keşif peşine takılalım istedik. Köy gezimizde çok verimli geçti. İnekler köy yumurtalarıi köy peyniri eşliğinde akşam yemeğine kadar abarttık konuyu. Hava artık kararana kadar köyde kaldık. Ama dönüş yolu zor oldu. Fazladan 1 saat dağlarda dolaştık. Hangi köylüye sorsak cevabına şöyle başlıyordu.

“abi siz yanlış gelmişsiniz.”

Haydi tekrar baştan al başka bir tarif.Her tarifte muhakkak bir tabela var. Kaybolunca karşılaştığımız köylü

“O tabelayı görmedinizmi” diye soruyor.

Hay yaa!!! inemedik izmite. Neyse sonunda indiğimizde saat 20:00 olmuştu. Hızlı arabalar uctu ve difisil ve biz tıngır mıngır döndük kürk dükkanımıza.

Özellikle çocukları ile beraber bu kadar fedakarlık isteyen bir işi kararlılıkla devam ettiren anne ve babalara teşekkür ediyorum. Avm ler içinde tüketilmeyen bir hafta sonumuzu daha kazandık kendimiz için, çocuklarımız için. Tecrübeler iyileştirmek için önemlidir. Her tecrübemiz bizi biraz daha hazırlıyor. Bu kampla beraber artık ortaya çıktı ki kampagidelimmibaba etkinlikleri daha da zor ama bir o kadar daha güzel etkinliklere de ulaşabilir.

Fizik kuralı gibi. Zorlaştıkça daha güzel olana yaklaşabileceğiz. Bizi tüketen herşey uzaklaşacak. Çocuklarımız bize farklı bir gözle bakabilecek ve öğrendikleri, tecrübe ettikleri ile önlerindeki yaşamda daha farklı algıları terazileri kullanacaklar. Doğa'nın bizimde parcası olduğumuz en büyük düzen olduğunu ve onunla uyum içinde yaşamanın kurallarını özümseyecekler. Öğrenecekler demiyorum. Öğrenme beyin ile yapıldığından unutulmaya yada etkilenmeye çok açıktır.

Ama doğa yı severlerse sonradan onlara öğretmeye çalıştığımız bir çok şey zaten olacak. Kamp alanımız tertemizdi hepinize tekrar teşekkürler.

Kampa gidelimmibaba?

Gidelim Wink

Alpay Oğuş

{phocagallery view=category|categoryid=24|limitstart=0|limitcount=0}

6 yorum

• Yorum Linki Hasret Nuhoğlu Perşembe, 01 Kasım 2012 11:11 yazan Hasret Nuhoğlu

Merhabalar araya bayram girince kamp ile ilgili yazımı yeni yazabildim bloguma. İlk deneyimdi bizim için ama gerçekten çok keyifli ve macera doluydu. Kampı bir de bizden dinlemek isteyen olursa gezi yazımız sizi bekliyor.

Kampı organize eden Alpay beye çok teşekkür ediyorum. Kampta tanıştığımız arkadaşlara da selamlarımı ve segilerimi gönderiyorum.
    Bundan sonraki kamplarda da görüşmek üzere.

Sevgiler

• Yorum Linki EBRU Çarşamba, 31 Ekim 2012 15:10 yazan EBRU

Biraz geç yorum olacak ama bende ancak fırsat bulabildim. Oncelikle geçmiş Cumhuriyet ve Kurban Bayramınızı kutlarım.
    Alpay Beyin eşi Ayça ya teşekkür ederim. Onun sayesinde bizde sizlerle tanişma ve güzel bir siteye üye olma fırsatını yakaladık.
    Özellikle benim ilk kamp deneyimimdi oğlumla beraber. Haftasonlarını Avm de geçirmek zorunda kalan ailelerdendik. Bütün düşüncemizi cesaret ve doğa sevgisi aldı.
    İnanılmaz güzeldi,Alpay Bey ve tüm kamp arkadaslarına teşekkür ederim.
    Guzel bir mahalleydik. Birdaha ki kampta buluşmak üzere,Ebru,Erkan ve minik oglumuz Eren,

• Yorum Linki Alpay Pazartesi, 29 Ekim 2012 19:21 yazan Alpay

Hepinize teşekkür ederim. Bence de çok çeşitli duygularla geçen değişik bir kamptı. Çocukların uyumu gene muhteşemdi. Çok eğlendik bence.

• Yorum Linki burcu kale Pazar, 28 Ekim 2012 12:03 yazan burcu kale

merhaba,
    Kamptı, bayram telaşıydı derken ancak siteye bakabildim.
    bu kamp bizim için muhteşem bir deneyim oldu. Alpay Bey'e çok teşekkür ediyoruz :))
    Çok acemi olduğumuz için inanılmaz yorulduk ama inanılmaz eğlendik bizim için bir nevi doğayla başetme tecrübesi oldu. Bir daha ki kampta daha iyi organize olursak çok daha iyi vakit geçireceğiz.
    Bir daha ki kampta görüşmek üzere :)))

burcu kale

• Yorum Linki serap tümer Salı, 23 Ekim 2012 09:48 yazan serap tümer

Merhaba,

epeydir kamp ile ilgili araştırma yapıyordum, böyle bir dağa bayıra vurma modundayım ne zamandır... Şehir ve iş hayatının yorgunluğunu atmanın güzel bir yolu olduğunu düşündüm kamp yapmanın. Nitekim bu araştırmalarım sonucunda tesadüfen "Kampa gidelim mi baba"'nın sitesine ulaştım. İyi kide ulaşmışım. Biz eşim ve 3 yaşında ki kızımızla kamp da çokkkk memnun kaldık. Ancak, yanlış malzeme şeçimimizden dolayı malesef gecemizi üşüyerek ve arabada geçirmek zorunda kaldık. Bu bizim ilk kampımızdı, ilk heyecan ve tecrübe... Şimdi bir kere daha gitsek, daha mevsime uygun bir çadır ve uyku tulumu alarak gideriz. Daha az ama daha fonksiyonel eşyalar ve daha organize olarak gideriz. Dediğim gibi ilk deneme için, "Kampa gidelim mi Baba" ve Alpay Bey'in profesyonelliği bizim için bir sonra kikamplarımıza ışık tutan bir deneyim oldu. Devamını bekliyoruz, çokkkk keyif aldık, bir sürü yeni harika doğa dostu insanlarla tanışma fırsatımız oldu ve tabiii kiiii harika bir doğa, mis bir hava tamamen organizk elma yeme ve toplama şansı :), kızımızın kestane bulma heyecanı... velhasıl, gece üşümemizin dışında herşey gayet güzeldi. Alpay Bey'e tşk ederiz. Çoluk çocuk olmanın tadı bir başka......
    Serap Tümer

• Yorum Linki Hüseyin Cankurtaran Salı, 23 Ekim 2012 08:12 yazan Hüseyin Cankurtaran

Çok hoş vakit geçirdik ve eğlendik. Özekllikle 1. gün kamp alanına erken ulaşabilseydik daha iyi olurdu. ama bu kadar kalabalıkta böyle şeylet illâki olur. Çocuklarımızın gelişimine çok önemli katkılar sağladığına inandığım bu tip etkinliklerde inşallah yeniden görüşmek üzere. Herkese teşekkürler ve selamlar.